zaterdag 29 juli 2017

PFFFF Wat een reisdag !!

Eindelijk is het dan zover..... Om 5.00 uur gaat de wekker want onze reisdag naar Orlando gaat beginnen. Even de ochtendrituelen en de laatste dingen inpakken ( toilettassen) en we zijn klaar om te gaan. Net na 6.30 uur stappen we in de auto en rijden we richting Düsseldorf. Onderweg is het heerlijk rustig, dus na n uurtje kunnen we al gaan bellen zodat ze voor de vertrekhal de auto op kunnen komen halen. Het was even zoeken waar we moesten zijn, maar uiteindelijk zagen we het en na een paar minuten kwam er een jongeman aangelopen die zou zorgen dat onze Astra veilig in de garage zou komen voor de komende 3 weken.

Eenmaal binnen zagen we nog niks op de borden en hebben we even staan kijken hoe en wat bij Lufthansa. Ineens viel ons oog op de zelf-incheck-kiosken. Hier maar eens gaan kijken en dit was een makkie. Keurig voor alle 3, 2 boardingpassen met daarop de juiste stoelen die we vooraf al gereserveerd hadden. Top dus. Nu dus in de enorme rij om de bagage af te geven. Dit duurde wel een hele poos...... Raar eigenlijk zou sneller moeten gaan omdat je al in gecheked bent. Dit eenmaal geregeld..... In de volgende rij bij Gate A. Dit ging een heel stuk sneller en voor we er erg in hadden waren we ook al door alle controle's heen. Stelde naar ons idee niks voor. Op naar Gate A33. hier hebben we even rustig zitten wachten voor het boarden zou gaan beginnen. Dit liep helaas 20 minuten vertraging op...... ( aangezien we maar een overstap hadden op Frankfurt van 80 minuten ) Eenmaal in het vliegtuig..... Waar we deze keer zelf met een trapje naar binnen moesten klimmen ....... en waarvan we vonden dat er nog minder ruimte was als in een bus, hihihihi......Duurde het nog eens 20 minuten voordat we gingen vertrekken dus echt 40 minuten vertraging..... Ohjee. Iedereen begon de stewardessen al aan te spreken want 95% moest een aansluiting halen.

Eenmaal op Frankfurt hebben we het op een lopen gezet. Onderweg nog even snel op een bord gekeken want in het vliegtuig was gezegd dat er een aantal vluchten een Gate wissel hadden gehad maar de onze gelukkig niet en dus snel verder. Paspoort controle ging erg vlot en hup weer snel de pas erin..... Toen we eenmaal zagen waar de Gate Z50 was kon het tempo naar beneden want ze waren nog volop bezig met boarden. Gelukkig dat was gelukt !!

In het vliegtuig wisten we niet wat we zagen...... We hadden stoelen gereserveerd met extra beenruimte maar dit sloeg alles....... We zaten als eerste rij achter de Business-Class en daar was dus nog eens extra ruimte...... Joepie......

De vlucht ging prima. Gelukkig weinig turbulentie maare, die klok...... die wilde deze reis maar niet opschieten. we hadden echt het idee er al UUUUUREN te zitten maar er waren er pas 3 voorbij en zo de hele vlucht..... :((

Het eten, tja moet ik daar echt iets over zeggen.....??? Kip of pasta zoals eigenlijk altijd,maar nee smaken vonden we het niet echt. Gelukkig deed een zak eierkoeken wonderen.

Zoek de verschillen van een dienblad Business Class en Economy Class......

Eenmaal een half uur voor Orlando kregen we te horen dat het er erg slecht weer was en dat het even afwachten was hoe en wat qua landen. Dit bleek reuze mee te vallen want de piloot mocht meteen volgens geplande tijd gaan landen................. Maar toen begon de "ellende".

Eenmaal geland reden we 100 meter verder en daar werd midden op de baan het vliegtuig neergezet met de mededeling dat door het weer de luchthaven een half uur gesloten was geweest. Al het luchtverkeer moest opnieuw worden ingedeeld en er was nog geen plaats voor ons aan de Gate. Oké, dan maar wachten. Na een half uur mochten we wel verder taxiën naar de gate. Joepie konden we er eindelijk uit..... dachten we....... eenmaal bij de Gate ging iedereen staan om de benen te strekken want tja, na al die uren wil je er wel uit. Maar toen kwam de mededeling dat iedereen weer moest gaan zitten voor zeker nog een half uur. Immigratie was nog niet zover en dus mochten we er niet uit. OHNEEEEE. Oké, weer wachten. Na een klein halfuurtje gingen dan toch echt de deuren open en mochten we op naar Immigratie. Daar moesten we voor het eerst naar de kiosken die er staan. ( had ik al op andere blogs gelezen ) Ja, ook wij 3 zwarte kruizen want onze paspoorten zijn nieuw. Dus weer in de rij voor een gezellig gesprekje. Dit ging achteraf gezien allemaal vrij vlot.

Oké, nu zou je denken bagage halen en wegwezen..... ja ja, was het maar zo simpel. Omdat er dus diverse vluchten tegelijk binnen gekomen waren e.d. door het weer was het een puinhoop bij de bagagebanden. We hebben echt bijna een uur moeten wachten voordat we de eerste koffers van onze vlucht zagen komen op de band...... Maar bij de eerste 10 koffers zaten de onze, dus dat was wel erg fijn....... !! ( mocht ook wel na het lange wachten )

Nu op naar de rental Cars..... Dit jaar had Toine een leuke aanbieding gevonden bij Budget dus daar geboekt. Eenmaal daar in de rij ( ja ja alweer een RIJ ) bleek al snel dat er van alles mis was en ging en dat dit ook wel een tijd zou gaan duren. Na zeker 1,5 uur verder was er dan toch een auto die met ons mee mocht. In de garage even zoeken want het bleek dat de auto bij collega verhuurbedrijf AVIS stond. Wowwwww wat is die auto lelijk..... Echt niet normaal. Demi en ik lagen helemaal dubbel. Maar na al dit gedoe waren we er echt klaar mee en dus hebben we de auto gewoon meegenomen. We doen het ermee. Het is een Jeep Patriot. ( foto's komen één dezer dagen nog )

Snel de navigatie aan ( die hebben we zelf eentje en die moet de eerste keer altijd even zoeken ) maar dat werkt natuurlijk niet in een parkeergarage. Toen we naar buiten reden zagen we al snel aan de borden welke kant we op moesten, dus ook zonder navigatie kwam het goed. Al snel begon er een mevrouw te praten en dus kregen we hulp. Het was een goed half uur rijden naar het huis maar aangezien het ondertussen 22.00 uur Amerikaanse tijd was hadden we het behoorlijk gehad. Van onze plannen om de eerste avond zoals elke keer in Orlando te gaan eten bij Chili's is niks terecht gekomen. Plan B was om even snel bij de Publix wat water e.d. te halen zodat we de ochtend vooruit konden, maar zelfs dit lukte niet want die waren al dicht, dus plan C ..... Naar de Walmart....... Deze is op 10 minuten rijden van het huis dus daar dachten we even snel naar binnen de vliegen..... Maar jemig wat een volk hier om 22.45 uur op vrijdagavond...... We wisten niet wat we zagen....... Ook hier duurde het dus veel langer als gepland, want bij de kassa's waren er enorme rijen.

Tegen 23.30 uur kwamen we dan toch echt bij ons huis aan. Alle 3 echt doodop. Snel de sleutelbox open en ons bed op zoeken..... dachten we...... helaas ging dit "kreng" niet open en dus maar even bellen. Gelukkig werd er op dat tijdstip nog wel opgenomen, maar wel door een Spaans sprekende meneer Oscar...... Dat spreken wij dan dus weer niet en daar hadden we dus ook echt geen geduld meer voor. Volgende nummer...... Ja, een Engels sprekende dame en die zou meteen hulp sturen ( die Spaans sprekende meneer Oscar) en die was er gelukkig erg snel. Die sleutelbox met veel geweld open gekregen en wij blij......

Binnen hebben we heeeeeel snel even rond gekeken, want we konden echt niet meer. Na ruim 26 uur op te zijn geweest wilden we alle 3 nog maar 1 ding ..... SLAPEN !!! Dit zijn we dus ook meteen gaan doen.

Dit was niet de meest perfecte reis maar we zijn er ..... Nu gaan we genieten !!

1. Oh Ilse en familie wat een reis met hindernissen, maar gelukkig jullie zijn er.
    Nu kan het genieten beginnen.
    Wens jullie een heerlijke vakantie, en ik geniet lekker met jullie mee😎

2. Oh Ilse en familie wat een reis met hindernissen, maar gelukkig jullie zijn er.
    Nu kan het genieten beginnen.
    Wens jullie een heerlijke vakantie, en ik geniet lekker met jullie mee😎

3. Oei, een reis gaat altijd samen met veel wachten (en die lange vlucht, meh....) en heel veel rijen, maar jullie troffen het wel heel erg... Maar gelukkig zijn jullie er nu. Lekker genieten, fijne vakantie!